مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط

مبانی نظری کیفیت ارتباط
پیشینه کیفیت ارتباط
دانلود مبانی نظری کیفیت ارتباط
پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط
ادبیات نظری کیفیت ارتباط
پیشینه تحقیق در مورد کیفیت ارتباط
مبانی نظری در مورد کیفیت ارتباط
دانلود پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط

 

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

 

مقدمه مبانی نظری تحقیق کیفیت ارتباط :

 

مفهوم کیفیت ارتباط

 

تعریف کیفیت ارتباط در مدیریت ارتباط با مشتری

هنینگ تورائو و لی (1997) پیشنهاد داد که RQ نشان دهنده‌ی ارتباط بین مشتری و مؤسسه است، و این ارتباط به سطح رضایت مشتری بستگی دارد. لی و کیم (2009) اشاره کردند که RQ تعامل کیفیت بین مؤسسه و مشتری است و می‌تواند به گسترش ارتباطات بلندمدت کمک کند. کراسبی و همکاران (1990) دریافتند هنگامی که پرسنل فروش بر RQ تأکید می‌کنند، می‌توانند عدم امنیت و عدم اطمینان تجربه شده توسط مشتری را کاهش دهند. بدین صورت این می‌تواند باعث ایجاد اعتماد در مشتری و اطمینان در عملکرد آتی پرسنل فروش شده، و بر تعاملات مشتری در آینده اثر خواهد گذاشت.کومار و همکاران (1995) پیشنهاد دادند که RQ اعتماد، تعهد، کشمکش، توقعات پیوستگی، و تمایل به سرمایه‌گذاری مشتری را بازتاب می‌دهد. اسمیت (1998) پیشنهاد داد که عوامل مختلفی به RQ کمک می‌کنند. ارتباط بین مشتری و شرکت 47 ارتباط مثبتی با قدرت رضایت و انتظارات دوجانبه در هردو طرف دارد. گاربارینو و جانسون (2009) اشاره کردند که RQ شامل رضایت، اعتماد و تعهد، جنبه‌هایی است که اثر مثبتی بر تعاملات آتی مشتری دارند. 

 

 

 

اندازه گیری کیفیت ارتباط 

RQ شاخص مهمی برای ارزیابی قدرت ارتباط بین عرضه کننده و مشتری است. محققان بسیاری بر این باورند که اعتماد، رضایت و تعهد مشتری عوامل کلیدی در ارزیابی RQ هستند. برای مثال، کراسبی و همکاران (1990) و تم و وونگ (2011) پیشنهاد کردند که رضایت و اعتماد جنبه‌های کلیدی از RQ هستند؛ مور و اسپکمان (1996)، مورگان و هانت (1994) و سانچز گارسیا و همکاران (2007) اشاره کردند که اعتماد و تعهد عوامل کلیدی در ارزیابی RQ هستند. چاکرابارتی و همکاران (2007)، گاربارینو و جانسون (2009)، ایونس (2004)، دوبیسی (2006) و اسمیت (1998) نتیجه گرفتند که RQ با رضایت، اعتماد و تعهد شکل می‌گیرد. بنابراین، این مطالعه سه آیتم بالا را برای سنجش RQ یکپارچه می‌کند. بخش‌های زیر این عوامل را با جزییات بیشتر تشریح می‌کنند. 

 

 

 

اعتماد بدین معناست که مشتریان باور دارند پرسنل فروش به آنها سود و خدمت بلند مدت می‌رسانند (کروسبی و همکاران، 1990). دانی و کنون (1997) اشاره کردند که اعتماد شهرت و سطح مراقبت نشان داده شده توسط طرف مقابل است که توسط تصمیم گیرنده در هدف مورد اعتماد تشخیص داده شده و شامل شهرت هدف و مراقب فیزیولوژیکی می‌باشد. گاربارینو و جانسون (2009) براین تفکر هستند که اعتماد، اطمینان مشتری به کیفیت و قابلیت اطمینان خدمت ارایه شده توسط سازمان است. لی و کیم (2009) اندیشیدند که اعتماد سطحی از اطمینان و تمایل در فکر یک مشتری است. یعنی اعتماد مشتری به اطمینان و تمایل به تعامل با یک شرکت بستگی دارد و چنین تمایلی ریشه در قابلیت اطمینان، یکپارچگی و صداقت شرکت دارد (مورمان و همکاران 1993). 

 

 

 

رضایت مشتری به معنای رضایت مشتری طی یا پس از خرید یک محصول یا خدمت، تعامل با پرسنل خدمت‌گذار و کل تجریه ارایه شده توسط شرکت در مقایسه با شرکت‌های دیگر است (سلنس 1993). وستبروک (1980) اشاره کرد که رضایت یک فرایند تشخیص و ارزیابی است که در آن مشتریان تجربه‌های حقیقی خود را با انتظارات پیشین خود مقایسه می‌کنند. اگر محصولی این انتظارات یا بیشتر از آن را برآورده کند، مشتری احساس رضایت می‌کند. بیردن و تیل (1983) و اولیور و همکاران (1997) اندیشیدند که رضایت مشتری به معنای سطح دوست داشتن یا نداشتن پس از مصرف است، که حالتی کاملاً مبتنی بر تجربه است. بنابراین، رضایت کلی مشتری یک عامل تعیین کننده کلیدی RQ است. تعهد مشتری برای حفظ ارتباط با طرف مقابل بسیار مهم است. تعهد به ارتباط از سمت هر دو شریک یک عامل کلیدی برای موفقیت RQ در طولانی‌ مدت است و به بهبود مزایای بلندمدت کمک می‌کند (مورگان و هانت 1994). مورمان و همکاران (1993) و گودمان و دیون (2011) بر این اندیشه‌اند که تعهد هنگامی رخ می‌دهد که یکی از شرکا می‌خواهد به ارتباط ادامه داده و آن را تقویت کند. اندرسون و ویتز (1991) پیشنهاد کردند که تعهد شامل تمایل به توسعه یک رابطه پایدار، تمایل به از خودگذشتگی‌های کوتاه مدت برای ارتباط با دوام و داشتن اطمینان از پایداری رابطه است. 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات تحقیق

مبانی نظری کیفیت ارتباط

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق    3
2-1 مقدمه    3

2-3- کیفیت ارتباط    3
2-3-1- تعریف کیفیت ارتباط در مدیریت ارتباط با مشتری    3
2-3-2- اندازه گیری کیفیت ارتباط    3
2-3-3- نتایج حاصل از کیفیت ارتباط با مشتری    5
2-3-3-1- ميزان خريد    5
2-3-3-2- ارتباط مستمر    6
2-3-3-3- گفتههاي شفاهي (گفتههاي مردم كوچه و بازار)     6
2-3-4- انواع مشتری    8
2-3-4-1- انواع مشتری از جنبه میزان رضایتمندی آنها    8
2-3-4-2- انواع مشتری از نظر رفتار    10
2-3-4-3- انواع مشتری از نظر قدمت    10
2-3-4-5- انواع مشتری از نظر میزان درآمد و سودآوری    11
2-3-5- بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری و کیفیت ارتباط    12

 

پیشینه تحقیق در مورد کیفیت ارتباط

 

منابع
 

 

 

 

  • ارزیابی عوامل تاثیرگذار منطقه ای و فرا منطقه ای در ظهور،تداوم و سقوط طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس

    ارزیابی عوامل تاثیرگذار منطقه ای و فرا منطقه ای در ظهور،تداوم و سقوط طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس خلیج فارس عوامل منطقه ای عوامل فرا منطقه ای طرحها و نظامهای امنیتی امنیت در منطقه خلیج فارس طرحهای امنیتی در…

  • توسعه سیاسی در ایران

    توسعه سیاسی در ایران توسعه سیاسی توسعه سیاسی در ایران تحولات توسعه سیاسی در ایران ساختار توسعه سیاسی در ایران بررسی روند تحول ساختاری توسعه سیاسی در ایران بررسی موانع ساختاری توسعه سیاسی در ایران دانلود مقاله توسعه سیاسی در…

  • پیشینه حجاب و ارزیابی زوایای اجتماعی و مذهبی حجاب و پوشش در جامعه ایران

    پیشینه حجاب و ارزیابی زوایای اجتماعی و مذهبی حجاب و پوشش در جامعه ایران پایان نامه حجاب و پوشش پایان نامه حجاب و پوشش در جامعه ایران ابعاد تاریخی پوشش و حجاب در ایران ابعاد مذهبی پوشش و حجاب در…

  • ارزیابی مراحل تغییرات مفهوم اصل عدم مداخله در حقوق بین الملل

    ارزیابی مراحل تغییرات مفهوم اصل عدم مداخله در حقوق بین الملل اصل عدم مداخله مداخله بشر دوستانه دفاع مشروع پیشگیرانه اصل عدم توسل به زور تحول در مفهوم اصل عدم مداخله در حقوق بین‌الملل ارزیابی مراحل تغییرات مفهوم اصل عدم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بیمه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بیمه مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بیمه دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بیمه دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بیمه پیشینه تحقیق ارزیابی…

  • بررسی حالت خمیری در سازه ها

    بررسی حالت خمیری در سازه ها جریان خمیری در فلزات تحلیل پلاستیک یک سازه محاسبه ارتجاعی ساختمانهای فلزی دانلود پایان نامه مهندسی عمران بررسی حالت خمیری در سازه ها رفتار خمیری سازه محاسبه ارتجاعی سازه رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • بررسی تطبیقی داوری‌ در فقه و حقوق ایران

    بررسی تطبیقی داوری‌ در فقه و حقوق ایران داوری در حقوق ایران مبانی فقهی داوری بررسی داوری در فقه امامیه بررسی داوری در فقه اهل سنت شرایط و صفات داوری در حقوق داخلی ایران تطبیق داوری در فقه و حقوق…

  • گزارش کارآموزی با عنوان تصفیه آبهای صنعتی

    گزارش کارآموزی با عنوان تصفیه آبهای صنعتی كیفیت آب بویلر ناخالصی های آب پارامترهای مهم آب تصفیه آبهای صنعتی آزمایشات كنترل آب صنعتی دانلود گزارش کارآموزی با عنوان تصفیه آبهای صنعتی دانلود گزارش کارآموزی خرید گزارش کارآموزی انجام گزارش کارآموزی…

  • بررسی تطبیقی ادله اثبات كیفری در قانون جزای ایران و مصر

    بررسی تطبیقی ادله اثبات كیفری در قانون جزای ایران و مصر ادله اثبات دعوی ادله اثبات دعوی در قوانین ایران ادله اثبات دعوی در قوانین مصر ادله اثبات دعوی پایان نامه ادله اثبات كیفری ادله اثبات كیفری در قانون جزای…

  • برنامه ریزی و كنترل پروژه پتروشیمی تبریز

    برنامه ریزی و كنترل پروژه پتروشیمی تبریز كنترل پروژه مدیریت پروژه فرایندهای كنترلی برنامه ریزی و تحلیل سیستمها برنامه ریزی و كنترل پروژه پتروشیمی تبریز منحنی s خرید پایان نامه كارشناسی مهندسی صنایع خرید پایان نامه صنایع سیستم همکاری در…