دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان اخلاق رسانه ای

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان اخلاق رسانه ای

رسانه های زرد
اخلاق در رسانه
تاریخچه اخلاق رسانه ای
اصول اخلاق روزنامه نگاری
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات
اخلاق رسانه ای
دانلود پایان نامه اخلاق رسانه ای

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان اخلاق رسانه ای

*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه

مقدمه

رسانه های گروهی  تنها به ما اطلاعات لازم برای زندگی در جامعه متجدّد را نمی‏دهند، بلکه تعیین می‏کنند که جوامح چه آگاهی هایی را لازم است داشته باشند و چه چیز هایی ارزشی است. بنابراین، در راستای رسالت آگاهی رسانی رسانه ها، وظیفه آموزش دهی نیز از اهداف اصلی آنان است. در چارچوب این نقش، رسانه ممکن است خود را هادی و مبشّر جامعه به امور اخلاقی بداند.بنابراین، لازمة این که مخاطبان از رسانه های گروهی به عنوان یک منبع آگاهی و آموزشی استفاده کنند، این است که رسانه بر مجموعه‏ای از اصول  و معیار های ارزشی جامعه مبتنی باشد. توجّه به مبانی اخلاقی از موضوعاتی است که نه تنها توجّه مخاطب به رسانه را جدیت می بخشد، بلکه تبعات برنامه هایی را که رسانه عرضه می‏کند نیز سامان می‏دهد. به عنوان مثال؛ نوع برنامه هایی که تلویزیون ارائه می‏دهد (مانند : مردم سالاری، آزادی، مبارزه با فساد اداری، ریشه کن کردن کشت، تورید و قاچاق مواد مخدر، مبارزه با فحشا، ترویج فرهنگ بالنده، و …) و یا قواعد اخلاقی ای که ژورنالیست برای جامعه مفروض می‏گیرد و به طور کلی حریم ها و چارچوب های حقوقی، فرهنگی، اجتماعی و … همگی مبتنی بر اصول اخلاقیی هستند که همیشه بتوانند پایدار بمانند یعنی ارزش های ثابت و مورد قبول عموم جامعه. 

 

بُعد دومِ بحث رسانه و اخلاق ، این قضیه است که رسانه، خود برآیندی از نیرو‏ها و شرایط اجتماعی است، بنابراین در جامعه‏ای که اصول ارزشی نادیده گرفته می‏شود نمی توان از رسانه های گروهی نیز انتظار داشت که خود را ملزم به رعایت این اصول بدانند. در حقیقت رسانه هم می‏تواند به عنوان معلم اخلاق عمل کند و هدایتگر مردم به سوی ارزش های اخلاقی باشد و هم می توانند اصول اخلاقی عرضی و رایج در جامعه را گرفته و باز تولید کند و تنها هدفش را پسند مخاطب قرار دهد. بنابراین، رسانه، رسالت دوگانه ای را در رابطه با ارزش های اخلاقی عهده دار است.

بنابراین، اخلاق (به عنوان یک نظام ارزشی)، در دنیای که همه چیز رنگ تجارت و عقلانیت ابزاری به خود می‏گیرد دیگر نمی‏تواند تنها به عنوان یک نظام نظری (ذهنی) در جامعه عرضه شود. در چنین جهانی افراد، نیازمند وجود کاربردی و عملی ارزش های اخلاقی اند تا بتوانند از پس مسئوولیت ها و وظایف و حتا ناملایمات دنیای متجّدد برآیند.

 

 

کلمات کلیدی:

رسانه های زرد

اخلاق در رسانه

تاریخچه اخلاق رسانه ای

اصول اخلاق روزنامه نگاری

 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه : 2

هدف تحقیقResearch Target: 6

اهمیت تحقیق :Research Importance 7

طرح مسألهFeature Problem: 9

چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research : 11

محدود یت های تحقیق Research Limitation : 11

 

فصل اول:تاریخچه و پیشینه اخلاق رسانه ای 13

رسانه ها و اخلاق 15

روابط دو سویه رسانه و اخلاق 19

دامنة تأثیر اخلاق رسانه‏ای 20

رابطه حقوق و اخلاق 23

ویژگیهای قاعدة حقوقی 24

تفاوت دستورهای حقوقی و اخلاقی 25

تفکیک مرز حقوق و اخلاق 28

اخلاق رسانه‏ای در روند دموكراسی 32

 

فصل دوم:اصطلاحات ویژة اخلاق در ژورنالیزم 41

پیشقدم یا منصف؟ 41

انصاف، صراحت و شفافیت: Fairplay,Clarity,Transparency 42

صداقت:Vericity 43

ممنوعیت پخش:Broadcast Prohabition 44

حریم خصوصی و حق دسترسی آزادانه به اطلاعات 45

تعریف حریم خصوصی Private Domain : 45

2. قلمرو و حوزه‌های‌ حریم‌ خصوصی‌: Private Domain : 54

3. حریم خصوصی اطلاعاتی 55

4. تهدیدها علیه حریم خصوصی 56

روتن‌برگ سه ویژگی تکنالوژی در قلمرو نظارت را چنین بر می شمارد: 56

حرمت حریم خصوصی افراد Veneration private domain: 73

تعارض «حق دسترسی آزاد به اطلاعات» و «حریم خصوصی» 74

حق پاسخگوی Rights of Response 79

حق امتناعRights of Deny : 81

ثبت مخفیانه Recording : 81

ناشناس ماندن Being unknown : 83

تعهدات شخصی : Personal treaties 88

فعالیت های غیرقابل قبول شامل موارد زیر است: 89

دنیای سیاست:Politices World 90

فاصله گرفتن Impassiveness : 93

فشارهای تجارتی Commercial Stress: 94

شجاعت و شرافت حرفه‏ای خبرنگار Journalist Professional Daring: 95

افترا چیست؟What is Lible 101

در قانون رسانه ها نیز نشر مطالب ذیل منع شده است: 103

انواع افترا Kind of Lible : 106

دفاع در برابر اتهام افتراDefence against 107

انتقاد سالم و سازنده: 110

اجتناب از نشر مطالب مستهجن: 111

رسانه های زرد چیست؟ 113

منابع: 120

 

  • آثار اعمال کیفیات مخففه در مورد اطفال بزهکار

    آثار اعمال کیفیات مخففه در مورد اطفال بزهکار تعریف کیفیات مخففه آثار اعمال کیفیات مخففه کیفیات مخففه در قانون جدید کیفیات مخففه در قانون مجازات اسلامی آثار کیفیات مخففه در اعمال مجازاتها کیفیات مخففه در خصوص کودکان بزهکار پایان نامه…

  • ارزیابی اثرات زیست محیطی؛اثرات،قوانین،مشکلات و راهکارها

    ارزیابی اثرات زیست محیطی؛اثرات،قوانین،مشکلات و راهکارها اثرات زیست محیطی ارزیابی اثرات زیست محیطی ارزیابی محیط زیستی در ایران اهداف ارزیابی زیست محیطی مشکلات ارزیابی زیست محیطی قوانین ارزیابی زیست محیطی اثرات ارزیابی زیست محیطی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • تجزیه و تحلیل آرا ترافعی و مشورتی دیوان بین المللی دادگستری

    تجزیه و تحلیل آرا ترافعی و مشورتی دیوان بین المللی دادگستری آرا ترافعی دیوان بین المللی دادگستری آرا مشورتی دیوان بین المللی دادگستری نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بشر پایان نامه توسعه حقوق بشر توسعه حقوق بشر…

  • تراشکاری و فرزکاری

    تراشکاری و فرزکاری فرزکاری تراشکاری شکل‌دهی فلزات روغناب های ماشینكاری دانلود مقالات مکانیک تراشکاری و فرزکاری دانلود مقالات رشته مکانیک خرید تحقیق رشته مکانیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله مکانیک…

  • پاورپوینت مهارتهای مدیریت سازمانی

    پاورپوینت مهارتهای مدیریت سازمانی دانلود رایگان پاورپوینت مهارتهای مدیریت سازمانی پاورپوینت مهارتهای مدیریت سازمانی مهارتهای مدیریت سازمانی پاورپوینت مهارتهای مدیریت در سازمان مفاهیم پایه سازمان و مدیریت مفاهیم مهارتی اهمیت سازمان ها سطوح مدیریت مهارتهای مدیریت کارکردهای مدیریت وظایف مدیر…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها Brain Drain فرار مغزها مهاجرت نخبگان دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها علل مهاجرت نخبگان سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در…

  • مقاله ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران

    مقاله ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس مقاله جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس رابطه مدیریت دانش و تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس پیاده سازی…

  • شرط عدم مسولیت در حقوق ایران

    شرط عدم مسولیت در حقوق ایران جرم مسولیت شرط عدم مسئولیت دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات حقوق دانلود مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل فروشگاه فایل رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته…

  • راههای تولید برق

    راههای تولید برق مکانیسم مراحل نیروگاه با سوخت فسیلی ژنراتور تولید برق نیروگاه برق مدیریت مصرف راههای تولید برق سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق…

  • بررسی شناختی سامانه اتوماسیون اداری برای آگاه سازی مدیران شرکت

    بررسی شناختی سامانه اتوماسیون اداری برای آگاه سازی مدیران شرکت تاثیر اتوماسیون اداری بر مدیران تاثیر اتوماسیون اداری بر تصمیم گیری نقش اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری بهبود تصمیم گیری مدیران با اتوماسیون اداری اثرات اتوماسیون اداری بر بهبود…