اطمینان سازمانی در كسب وكار

اطمینان سازمانی در كسب وكار

سازمان
شاخص BC
اطمینان سازمانی
اعتماد به نفس در سازمانها
دانلود مقاله اطمینان سازمانی در كسب وكار
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
خرید پایان نامه مدیریت
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق رشته مدیریت

رفتن به سایت اصلی

اطمینان سازمانی در كسب وكار

 

چكیده

حقیقت جامعه امروزی این است كه اگر انسانها، احساس بهتری نسبت به كاری داشته باشند، موفقیتشان در آن كار بیشتر خواهد بود. سازمانها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. زیرا اگر سازمانها اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند، برای ادامه كار انرژی بیشتری می‌‌‌گیرند و احتمال موفقیتشـــــان بیشتر می شود. «گارتنر»، اطمینان سازمانی(BUSINESS CONFIDENCE) را اینگونه تعریف كرده است: «یك مفهوم و فلسفه سازمانی كه ازطریق تركیب و تعامل عواملی چون عملكرد سازمان و موقعیت رقابتی، فرهنگ سازمانی، تمایلات و مقاومتها در مقابل تغییر و توان سرمایه گذاری سازمانی، ایجاد می‌شود».

 

سوال اساسی این است كه عوامل ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در سازمانها چیست؟ سازمانها چگونه اعتماد به نفس خودشان را افزایش دهند؟ و بالاخره از چه طریقی می توانند، موفقیت خودشان را تضمین كنند؟ زیرا اطمینان سازمانی، لزوما” ضامن موفقیت نیست، زیرا عوامل محیطی سازمان از جمله تهدیدات محیطی یا فراهم نیامدن فرصتهای محیطی می توانند مانع این موفقیت شوند. در تحقیقی كه از اردیبهشت سال 1382 تا اسفند سال 1383 به طول انجامید، با 971 سازمان بزرگ و موفق از 8 كشور اروپایی (بلژیك، فرانسه، آلمان، ایرلند، هلند، اسپانیا، سوئد و انگلستان) در زمینه های مختلف ازجمله، ارزیابی و تحلیل عملكرد، فرهنگ سازمانی، مشتری مداری ، مدیریت استراتژیك، برنامه ریزی استراتژی، سرمایه گذاری و…، مكاتبه شد ومصاحبه به عمل آمد كه نتایج آن را در قالب موضوعات زیر می توانید مطالعه كنید.

 

 سازمانهای مورد تحقیق در زمینه های تولیدی، مالی، صادرات و واردات، خدمات و حتی كسب وكار الكترونیك فعالیت داشتند. نتایج تحقیق در قالب طراحی شاخص سنجش اطمینان و اعتماد به نفس كسب وكار سازمانی به شكل مقایسه ای با توصیف مزایا و معایب ممكن در شرایط مختلف ارائه و درانتها، اثرات و راهكارهای پیشنهادی برای سازمانهای ایرانی نیز توصیف می شود. لازم به توضیح است كه در پاره‌ای از جملات این مقاله، دو واژه «اطمینان سازمانی» و «اعتماد به نفس در كسب و كار» معادل گرفته شده است.

 

 

 

کلمات کلیدی:

سازمان

شاخص BC

اطمینان سازمانی

اعتماد به نفس در سازمانها

 

 

 

مقدمه

این یك حقیقت است كه هرچه انسان در رابطه با چیزی، احساس بهتری داشته باشد، احتمال موفقیتش در آن بیشتر است. سازمانها هم از این قاعده مستثنی نیستند. هرچه در باره خودشان، احساس خوبی داشته باشند، انرژی بیشتری گرفته و احتمالا” موفقیتشان نسبت به شركتهای دیگر بیشتر خواهد بود. اما چه چیزی باعث ایجاد احساس اطمینان سازمانی می شود و سازمانها چه كنند كه اعتماد به نفس بیشتری كسب كنند؟ اطمینان در كسب وكار برای سازمانهایی كه توانایی بالقوه برای ارتقای سطح عملكرد و كسب مزیت رقابتی در مقابل شركتهای دیگر دارند، بسیار مهم است.

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 3

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 3 مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه نظری رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی فصل دوم پایان نامه رضایت…

  • سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان

    سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان مدیریت دانش سبک رهبری توانمندساز سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پیاده سازی موفق مدیریت دانش رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش…

  • مبانی نظری بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی

    مبانی نظری بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی شاخص اخلاق حرفه ای طراحی مدل اخلاق حرفه ای اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی اخلاق حرفه ای در مدیریت آموزشی اخلاق حرفه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی دانلود مبانی نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات نظری تعهد سازمانی فصل دوم پایان نامه تعهد سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات و مبانی…

  • تجدید اعتبار در جرمهای مستحق حد و تعزیر

    تجدید اعتبار در جرمهای مستحق حد و تعزیر حد و تعزیر تجدید اعتبار دانلود مقاله مرور زمان جرایم مستوجب حد و تعزیر دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق مرور زمان درجرایم مستوجب حد و تعزیر تجدید اعتبار در جرمهای مستحق حد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق DEA

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق DEA مبانی نظری DEA ادبیات و مبانی نظری DEA پیشینه تحقیق DEA دانلود پیشینه تحقیق DEA دانلود مبانی نظری DEA فصل دوم پایان نامه DEA ادبیات نظری DEA رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری…

  • بررسی مدل ها و نظریه های هوش سازمانی

    بررسی مدل ها و نظریه های هوش سازمانی ابعاد هوش سازمانی نظریه های هوش سازمانی  مدل های هوش سازمانی  پایان نامه هوش سازمانی دانلود پایان نامه هوش سازمانی پایان نامه درباره هوش سازمانی رفتن به سایت اصلی هوش سازمانی داشتن…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری خدمات شهری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری خدمات شهری مبانی نظری برون سپاری خدمات شهری چارچوب نظری برون سپاری خدمات شهری دانلود مبانی نظری برون سپاری خدمات شهری پیشینه برون سپاری خدمات شهری پیشینه تحقیق برون سپاری خدمات شهری پیشینه…

  • مبانی نظری ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

    مبانی نظری ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا مدیریت کیفیت جامع مدیریت ارتباط با شهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور مدیریت کیفیت…

  • پاورپوینت فصل هشتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع رهبري و سرپرستي

    پاورپوینت فصل هشتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع رهبري و سرپرستي دانلود پاورپوینت فصل هشتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوعرهبري و سرپرستي دانلود رایگان پاورپوینت رهبري و سرپرستي…